I min blogg kommer jag att skriva om de böcker jag läst och vill läsa. Jag kommer att berätta om hur just den boken hamnade i min bokhylla samtidigt som jag hoppas kunna ge någon ett bra boktips.

måndag 10 januari 2011

Semesterläsning

Semester 2010, Sicilien

Under vår bröllopsresa åkte vi en bilrundresa på Sicilien. Inför sommarsemestern brukar jag köpa lite böcker och det gjorde jag även den sommaren. Tidigare kunde jag inte tänka mig att köpa pocket men jag har ändrat mig, man får mer böcker för pengarna och så kan man lättare få plats med dem i väskan. Inför sommaren 2010 köpte jag därför 4 st nya pocket. En av dessa var Carlos Ruiz Zafóns "Ängelns lek". Jag hann aldrig läsa den under semestern så jag började på den under hösten. I julas tog jag en paus från den, något som aldrig brukar hända, och läste "Själakistan". Nu är jag tillbaka i Barcelona på 20-talet. Berättar mer om den när jag läst ut den. Kan dock redan nu ge ett boktips och det är hans förra bok "Vindens skugga". En mycket bra bok som både är spännande och lite magisk. Hans språk och miljöbeskrivning är mycket målande.

2 kommentarer:

  1. Förstår om du inte hann läsa när ni var på Sicilien, den ön är ju en "sagobok" i sig.Kram motti.

    SvaraRadera
  2. Kära Lotta!
    Vilken glädje - nu kan jag följa även dina förehavande. Mycket bra idé
    Lyckan är bla.att veta att detligger en bok och väntar
    Just nu läser jag Häxan från Portobello av Paulo Coelho - lite svår att komma in i, men ett lär den mig och det är att vara här och nu.

    SvaraRadera