I min blogg kommer jag att skriva om de böcker jag läst och vill läsa. Jag kommer att berätta om hur just den boken hamnade i min bokhylla samtidigt som jag hoppas kunna ge någon ett bra boktips.

söndag 23 januari 2011

En utläst bok...

Söndagsutflykt till Lindås!
Efter en utflykt till Lindås har jag nu äntligen läst ut "Ängelns lek". Den tog sig i slutet och blev riktigt spännande men lämnar en ändå fundersam. Jag vet inte hur man ska beskriva denna bok. Huvudpersonen David Martin är författare och lever i Barcelona på 20-talet. Han fångas i en gåtfull och mardrömslik labyrint där han och jag snart vet vad som är sanning längre. Skånska dagbladet skriver "En fantastisk äventyrsroman från de fördömdas gåtfulla stad. Det är svårt att släppa "Ängelns lek", när man väl börjat läsa. Så spännande är den."

Hulda var med på utflykten!
Jag har hört att han skrev "Vindens skugga" efter "Ängelns lek" och att den fick mycket bättre recensioner att förlaget sedan gav ut även den första boken. "Vindens skugga" är mycket bättre. Den har allt, spänning, romantik, sorg, äventyr......

Nu ska jag börja på Viveca Stens "I den innersta kretsen". 

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni haft en härlig dag, så vackert med ett Bohuslän i vinterskrud. Och så lilla Hulda med sin fina dress. Kram motti.

    SvaraRadera