I min blogg kommer jag att skriva om de böcker jag läst och vill läsa. Jag kommer att berätta om hur just den boken hamnade i min bokhylla samtidigt som jag hoppas kunna ge någon ett bra boktips.

måndag 22 oktober 2012

Bättre sent än aldrig, eller?

Har inte hunnit blogga något sedan Olle kom i början av april men jag har hunnit läsa fem böcker och nu tänkte jag samla dem i ett och samma inlägg men det får gå snabbt innan Olle inser att han inte har min fulla uppmärksamhet.
Den första boken jag vill nämna är "Hundar, hus och hjärtats längtan" av Lucy Dillon. En mycket bra feelgood roman om vänskap, kärlek och om att få en andra chans i livet. Man får följa Juliet som nyligen förlorat sin man men som med hjälp av familj, vänner, renovering av hus och diverse djur börjar hitta tillbaka till livet. Toppbetyg.

Lagom till midsommar köpte och läste jag "I stundens hetta" av Viveca Sten som utspelar sig just under midsommar i Sandhamn. Man får följa ett gäng ungdomar under deras helgfirande där något går snett och en av ungdomarna hittas död. Den var bra men inte mer.

De tre andra böckerna jag läste efter denna var Kristina Ohlssons "Askungar", "Tusenskönor" och "Änglavakter". Jag såg henne på "Efter tio" på TV4 och blev direkt intresserad av hennes kriminalromaner. Jag har fått dem av mamma och pappa. Det finns en fjärde och den ska jag läsa sen men jag ska spara på den lite. Det är så med dessa böcker att man vill inte att dem ska ta slut. Man får följa samma utredningsgrupp genom böckerna. Den första är den absolut bästa(men alla är riktigt bra). En flicka försvinner spårlöst på ett X2000-tåg mellan Göteborg och Stockholm. I den andra boken får man följa utredningen av ett äldre prästpar som hittas skjutna i sitt hem och i den tredje boken har gruppen fått ett gammal fall på bordet då man finner en styckad ung kvinna som varit förvunnen i två år.

Nu får det räcka för den här gången. Hoppas någon hittar en bok de gillar.

Olle

2 kommentarer:

  1. Älskade lille Olle är som att läsa Livets bok. Kram Motti

    SvaraRadera
  2. Trevligt om du hinner läsa och blogga lite mitt i alla andra bestyr . Du kan ju inte kela med Olle hela tiden fast han är så söt.
    Håller med dig helt om Kristina Ohlssons böcker och ser fram emot att läsa nästa

    Kram från din far

    SvaraRadera