I min blogg kommer jag att skriva om de böcker jag läst och vill läsa. Jag kommer att berätta om hur just den boken hamnade i min bokhylla samtidigt som jag hoppas kunna ge någon ett bra boktips.

onsdag 14 mars 2012

Älskade hundar!

Älskade Hulda!

Igår läste jag ut "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon. Åh den var så bra, en riktig feel-good roman. Jag hade inte hört något om denna boken när jag sprang på den på centralstationen. P och jag skulle hämta min syster vid tåget och hade några minuter innan tåget skulle komma . Vi gick därför in på Press Stop för att titta på tidningar. Såg denna boken och framsidan såg mycket tilltalande ut och när jag läste på baksidan visste jag att detta var en bok jag skulle gilla. P köpte den till mig och den var så bra som jag föreställt mig. Den utspelar sig i England och huvudpersonen Rachel har precis blivit av med sitt jobb, sin flotta Londonvåning och hennes pojkvän har precis gjort slut. Mitt i allt detta får Rachel veta att hon ärvt ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar. Rachel möter flera godhjärtade människor som brinner för att hjälpa dessa hundar och allt eftersom tiden går finner hon sig till rätta på landet. Hon får många nya goda vänner och blir allt mer engagerad i arbetet med att hitta nya ägare till hundarna.

Jag berättade för min syster om boken och innan hon åkte tillbaka hem hade även hon köpt den. Kul att se vad hon tycker om den. Jag tror författaren nyligen kommit ut med en ny bok som jag definitivt kommer att köpa men jag tror jag väntar tills den kommer som pocket.

"En otroligt varm, skön roman med stort hjärta" SVT Go´kväll

1 kommentar:

  1. Ska ge mig på denna boken lite längre fram när inte känslorna är så påtagliga. Det finns ju en ny bok av samma författare som jag började på för någon vecka sedan men jag hann inte läsa den innan låntiden gick ut. Så söt Hulda är. Kram motti.

    SvaraRadera