I min blogg kommer jag att skriva om de böcker jag läst och vill läsa. Jag kommer att berätta om hur just den boken hamnade i min bokhylla samtidigt som jag hoppas kunna ge någon ett bra boktips.

onsdag 11 januari 2012

Årets Göteborgare

Bar Centro, ett att våra favoritställen i Göteborg
För ett par dagar sedan läste jag ut Mia Skäringers, årets Göteborgare, "Avig Maria". Det är en samling av krönikor och inlägg ur hennes blogg. Hon skriver mycket ärligt och förskönar ingenting. Hon använder sig inte av något "socialt ansikte", hon beskriver både glädje och sorg, det fina och det fula, Madonnan och horan. Jag gillar hennes ärlighet. En skön kontrast till alla måsten och tron om att alla andra är så mycket lyckligare för att man hinner göra sin egen marmelad, baka sitt eget bröd, träna, uppfostra barn, engagerar sig i välgörenhet osv.

Tidigare har hon skrivit "Dyngkåt och hur helig som helst" och jag tycker att den var något bättre men "Avig Maria" är ändå att rekommendera.

1 kommentar:

  1. Vilken fin bild, kande vi kan besöka det någon gång tillsammans. Härligt att du har tid att läsa och njuta. Kram motti.

    SvaraRadera