I min blogg kommer jag att skriva om de böcker jag läst och vill läsa. Jag kommer att berätta om hur just den boken hamnade i min bokhylla samtidigt som jag hoppas kunna ge någon ett bra boktips.

fredag 17 juni 2011

Vandringsbok


Dubrovnik, 2009.
Igår läste jag ut en bok jag fått "låna" av en arbetskamrat som också tycker om att läsa. Vi brukar låna varandra böcker och jag fick "låna" Friargåvan av Julie Parsons. Anledningen till att jag skriver "låna" är att jag inte ska lämna tillbaka den utan lämna den vidare till någon annan som uppskattar en bra bok, boken är nämligen en vandringsbok. Detta innebär att när man läst boken ska man lämna den vidare eller glömma den på bussen, tåget, väntrummet etc så att någon annan får glädje av den och det är precis vad jag ska göra. 

En kuslig kriminalroman i Dublinmiljö. Annas man har blivit dödad genom en allergisk chock, frågan är om det var en olyckshändelse eller ett kallblodigt mord? Det visar sig att Annas man dolde flera hemligheter och livet Anna levt tycks inte vara som hon trott. Boken är bra men skiftar mellan tidsperspektiven så man måste vara observant på det. Storyn är annorlunda än vad jag är van vid men läsvärd.

2 kommentarer:

  1. En mycket trevlig idé med en vandringsbok. Kommer osökt att tänka på den boken som inhandlades i Sorrento, tror det var du som köpte den men storasyster la beslag på den. Jag tror nämligen att det var just en sådan bok som blivit kvar från någon turist som hamnat i antikvariatet i Sorrento och som ni sedan fick glädje av.Härliga minnen. Har du möjligen kvar den i dina ägor? Kram motti.

    SvaraRadera
  2. Instämmer att det låter som en trevlig idé med vandringsböcker , skulle jag kanske prova på jobbet . Jag har läst ett par böcker av denna författaren tidigare men minns faktiskt inte om jag läst just denna . Har själv precis avslutat Reginald Hills senaste som heter Hämnden och jag måste hålla med dig vad gäller din förra recension , den var rätt trög och svår att komma igång med. Ser fram emot att dela fler läsupplevelser

    Kram från din far

    SvaraRadera